Twój Głos w Każdej Trasie! Jak Wybrać Idealny Interkom?

Interkomy Cardo doskonale sprawdzają się w każdych warunkach, niezależnie
czy to deszcz, śnieg, piach, upał czy nieznośne zimno. Dowiedz się w jaki
sposób jest to możliwe i czy to dobry wybór dla Ciebie. Pokażemy Ci na co
musisz zwrócić uwagę kupując interkom motocyklowy do jazdy turystycznej i
adventure, aby przy Twoim kasku nie pozostał bezużyteczny kawałek
elektroniki.

Znajdź idealny interkom Cardo dla siebie!
Cardo Spirit vs Freecom vs Packtalk - który wybrać?
Aby dobrze wybrać interkom Cardo, należy się z nimi odpowiednio zapoznać. Poniżej opisano każdy z nich, zaczynając od modelu najmniej zaawansowanego, aż do flagowego Packtalk Pro. Każde z nich sprawdzi się w jeździe turystycznej i adventure lepiej lub gorzej, ale wybór musisz podjąć samodzielnie. Cenne rady znajdziesz również na kanale #namotocyklu, gdzie rok temu Rafał opowiadał o interkomach Cardo. Pamiętaj że marka ciągle wspiera swoje jednostki aktualizacjami, więc od tamtego czasu sporo się zmieniło!

Cardo Spirit
Podstawowy model w gamie producenta posiadający najprostsze funkcje. Sprawdzi się dla osób niepotrzebujących wiele do szczęścia, ale jednocześnie działa jak współczesne urządzenie elektroniczne powinno.
- łączy maksymalnie 2 motocyklistów używając Bluetooth 5.2
- zasięg między interkomami do 400 m
- zwykłe głośniki o średnicy 32 mm
- do 10 godzin pracy przy pełnej baterii
- szybkie ładowanie - 20 minut ładowania wystarczy na 2 godziny rozmów
- możliwość ładowania podczas jazdy
- certyfikat IP65
- aktualizacje poprzez aplikację na smartfona Cardo Connect

Cardo Spirit HD
Względem wersji Spirit bez "HD" otrzymujemy interkom posiadający odrobinę większą ilość opcji, lepsze głośniki oraz większy zasięg. Poza tym jest to dokładnie to samo urządzenie.
Względem modelu Spirit różnice są następujące:
- wbudowanie radio FM
- zasięg między interkomami do 600 m
- głośniki HD o średnicy 40 mm
- do 13 godzin pracy przy pełnej baterii

Cardo Freecom 2X
Jest to model ze średniej półki w gamie Cardo. To już zupełnie inne urządzenie wyposażone w niemal wszystko, co Cardo ma do zaoferowania, jednak wciąż polega na łączności Bluetooth. Jego cechą charakterystyczną jest dodanie pokrętła, którego nie było w serii Spirit, a także wyższy certyfikat wodoodporności.
Względem modelu Spirit HD występują następujące różnice:
- System audio opracowany przez JBL z głośnikami 40 mm i 3 profilami dźwięku
- zasięg między interkomami do 800 m
- funkcja Live Intercom - jeśli połączenie zostanie zerwane z powodu wyjścia poza zasięg łączenia się interkomów, urządzenia same się połączą gdy ponownie znajdą się w zasięgu
- certyfikat IP67

Cardo Freecom 4X
To jest wersja przeznaczona dla większych grup nadal chcących się komunikować przy użyciu łącza Bluetooth. Mimo zamknięcia w tej samej obudowie, ten interkom jest znacznie ulepszony względem wersji 2X.
Różnice względem Freecom 2X:
- zasięg między interkomami do 1.2 km
- łączy maksymalnie 4 motocyklistów używając Bluetooth 5.2
- Natural Voice Operation - możliwość używania komend głosowych Cardo

Cardo Packtalk Neo
Wersja Neo jest stworzona dla osób chcących posiadać najlepszy produkt Cardo, ale w odrobinę niższej cenie. Brakuje mu części cech posiadanych przez model Edge i nie jest możliwym jego ładowanie podczas jazdy. W serii Packtalk, czyli również w wersji Neo, najważniejsza jest technologia DMC (Dynamic Mesh Communication) 2.0 - pozwala to na łączenie się dużo większej ilości motocyklistów jednocześnie, o ile posiadają interkomy w meshem, a także dopinanie do grupy osób lub nawet całych grup poprzez łącze Bluetooth. Kombinacji jest bardzo duża ilość, więc jeśli znajdziesz taką dużą ilość motocyklistów z interkomami Cardo - możesz spróbować!
Różnice względem Freecom 4X:
- Dynamic Mesh Communication 2.0 - rozmowy przy użyciu protokołu Mesh
- łączy maksymalnie 15 osób w jednej grupie
- dwa kanały Bluetooth
- Zasięg do 1.6 km między interkomami, maksymalny zasięg grupy do 8 km
- Brak możliwości ładowania podczas jazdy

Cardo Packtalk Edge
Przez pewien czas najwyższy model Cardo aż do pojawienia się wersji Pro, Packtalk Edge to urządzenie najwyższej klasy wyposażone we wszystko, co Cardo osiągnęło na przestrzeni lat swojej działalności. Wysoką jakość wykonania potwierdza 3-letnia gwarancja. Edge dostępny jest również w wersji brandowanej przez marki KTM i Honda.
Różnice względem Packtalk Neo:
- opatentowany uchwyt magnetyczny połączony z uchwytem mechanicznym - interkom trzyma się nie tylko na zatrzaskach w uchwycie, ale również na bardzo silnym magnesie
- możliwość ładowania podczas jazdy
- 3 lata gwarancji

Cardo Packtalk Pro
Zeszłoroczna nowość, a jednocześnie aktualizacja do filmu o Cardo sprzed roku, którą Rafał #namotocyklu opisywał w swoim filmie, który znajdziesz poniżej. Cardo Packtalk Pro można nazwać wersją Edge Premium, ale musisz wiedzieć, że nie chodzi tylko o wygląd. Najważniejszą funkcją jest możliwość wykrywania przez interkom wypadku i informowania o nim bliskiej osoby. Wówczas możliwym będzie wezwanie przez tę osobę służb ratunkowych dla Ciebie, o ile będzie to konieczne. Oprócz tego zastosowano niebagatelny rozmiar głośników JBL, więc ten interkom na pewno sprawdzi się w głośniejszych środowiskach (autostrada, off-road). Jedną z najczęściej chwalonych przez motocyklistów funkcji jest automatyczne uśpienie urządzenia podczas gdy nie jest używane.
Różnice względem Packtalk Edge:
- auto-wyłączanie interkomu przy braku aktywności i wchodzenie w tryb czuwania, aby zaoszczędzić baterię
- wykrywanie wypadków i informowanie o nim bliskiej osoby (przez zjazdem w off-road funkcję należy wyłączyć)
- głośniki JBL o średnicy 45 mm (sprawdź czy Twój kask je zmieści!)
Jak wybrać interkom motocyklowy do turystyki motocyklowej?
Motocyklowy turysta podczas wielogodzinnych, a czasem też wielodniowych podróży może zmierzyć się z różnymi warunkami utrudniającymi mu podróżowanie. Pierwsza rzecz, jaka może przyjść Ci do głowy, to letni upał lub ulewny deszcz. Do tego, zależnie od pory roku oraz miejsca, w którym motocyklista się znajduje, mogą to być też piach, błoto, śnieg, chłód, mocne powiewy wiatru czy kombinacje już wymienionych i niewymienionych czynników. Testowi poddawany jest nie tylko sam kierowca oraz motocykl, ale też całe jego wyposażenie, w tym interkom motocyklowy. Sęk w tym, że urządzenia elektroniczne nie lubią warunków innych, niż idealne dla nich - czyli suche i ciepłe. Dlatego należy szczególną uwagę zwracać na wybór interkomu na kask - przeanalizować swoje potrzeby, a później porównać ją ze specyfikacją interesującego Cię urządzenia.
Kliknij, aby pobrać | Kompendium wiedzy od producenta CARDO - Jak wybrać interkom do jazdy w każdych warunkach


W jaki sposób testowane są interkomy Cardo?
- Zanurzenie - interkomy Cardo są wrzucane do zbiornika z wodą na długi czas, a później sprawdzane pod kątem przedostawania się wody do wnętrza obudowy. Urządzenie przechodzi test gdy w środku nie widać oznak zalania. Test dotyczy interkomów z certyfikatem IP67, czyli linii Packtalk.
- Oblewanie strumieniem wody pod ciśnieniem – pod ciśnieniem - ten test polega na skierowaniu strumienia wody pod ciśnieniem na interkom, aby zasymulować jazdę w ulewnym deszczu.
- Pył i błoto – coś bardzo ważnego jeśli jeździsz adwenczerowo. Podobnie jak w teście zanurzeniowym, interkom jest umieszczany w specjalnej przestrzeni symulującej jazdę zarówno w suchym i pełnym drobnego pyłu klimacie, jak i w wilgotnym otoczeniu pełnym błota. Dzięki temu interkomy Cardo sprawdzają się również w jeździe offroadowej.
- Ekstremalne wahania temperatury – ogólną zasadą jest brak sympatii elektroniki do bardzo wysokich i bardzo niskich temperatur. Aby zapewnić odpowiednie działanie swoich interkomów firma Cardo testuje urządzenia na odporność temperaturową. Dlatego mogą chwalić się takim szerokim zakresem działania.

Co wpływa negatywnie na pracę interkomów?
Niezależnie od Twojego stylu jazdy, Twój interkom motocyklowy będzie zmagać się z warunkami, w które je zabierzesz. Rzadko są one idealne dla urządzeń elektronicznych, zwłaszcza w środku lata. Są też motocykliści jeżdżący przez cały rok - jeśli znajdujesz się pośród nich, musisz poświęcić trochę czasu, aby wybrać urządzenie, które nie podda się w najważniejszym momencie. Gdy firma Cardo zaczęła produkcję swoich interkomów motocyklowych, miała świadomość, że motocykliści mogą jeździć w trudnych warunkach i wzięła je pod uwagę, aby nie zawiodły gdy potrzebujesz ich najbardziej.
Wodoodporność i pyłoodporność - certyfikaty
Interkomy Cardo mają odpowiednie certyfikaty potwierdzające ich wodoodporność i pyłoodporność. Standardem określania pyło- i wodoodporności na świecie jest klasa IPXY, gdzie X to odporność na pył i cząstki niewidoczne dla ludzkiego oka, a Y stanowi odporność na przenikanie cieczy do środka.
Certyfikaty wodoodporności i pyłoodporności w interkomach Cardo
- IP67 - pyłoszczelność i odporność na zanurzenie do 1 metra - Freecom 2x, Freecom 4x, Packtalk Custom, Packtalk Neo, Packtalk Edge, Packtalk Pro
- IP65 - pyłoszczelność i odporność na strumienie wody o umiarkowanym ciśnieniu - Spirit, Spirit HD
Mamy nadzieję, że teraz już wiesz jaki interkom Cardo chcesz wybrać, albo posiadasz wystarczającą ilość informacji, aby ułatwić decyzję. Jeśli jest coś, o czym nie napisaliśmy, lub masz pewne wątpliwości - skontaktuj się z nami, a my Ci odpowiemy!
Polecane

Interkom motocyklowy CARDO Spirit Single (1 sztuka)

Interkom motocyklowy CARDO Spirit HD Single (1 sztuka)

Interkom motocyklowy Cardo Freecom 2X (1 zestaw)

Interkom motocyklowy Cardo Freecom 4X (1 zestaw)

Interkom motocyklowy Cardo Packtalk Edge (1 zestaw)

Interkom motocyklowy Cardo Packtalk Neo (1 zestaw)
